En tätort på en slätt.

för närvarande är jag ute hos mamma.
igen.
kan det vara den hemlagade maten som lockar?
eller att lägga sig på mattan vid brasan och somna
in mednas mor min springer runt och grejar i huset.
finns det något skönare att somna till?
så nu, alldeles lagom efter mitt gympass.
styrde bilen mot hemlagade pannbiffar och potatis.
ja tack.
nu ska jag slänga i lite ved.
hämta en skön kudde.
slå mig ner.
läsa nya king.
och bara somna in till lugnet som jag alltid
känner när jag kommer hit ut.

under de tidiga timmarna på dagen umgicks jag
med carl.
my one and only.
gick ut i det vädret.
köpte en kaffe.
take away.
slog oss ned på en bänk.
i solen.
på torget.
satt och kollade på passerande.
stressandes.
springades.
vi led med dem.
luta oss tillbaka.
log.
drack en klunk kaffe, och kände att dagen
hur go som helst!

klabba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0